Eind vorig jaar vroeg AB Oost ons om een wervingscampagne te ontwikkelen voor de wervingsactie 100 medewerkers. Door de aantrekkende economie is het nodig om meer krachten in de poule van AB Oost op te nemen. Naast het werven van nieuwe medewerkers met 100% baangarantie leidt AB Oost deze medewerkers ook op tot het benodigde niveau. Als snel wisten we dat korte video’s tot een goed resultaat zouden leiden.

Aanpak: contentcampagne met video

Regio's AB Oost wervingscampagneEind 2018 is Sizigy gestart met een contentcampagne om deze medewerkers te werven voor AB Oost. Doordat in elke regio medewerkers nodig zijn, hebben we deze campagne hyper regionaal ingestoken. Dit met als doel dat de potentiële medewerker zich al verbonden voelt met AB Oost voordat hij heeft gesolliciteerd. Daarom is voor elke regio is een eigen korte commercial opgenomen, met als hoofdrolspeler de manager of flexconsultant van die regio. Vervolgens is voor elke regio een korte edit gemaakt van maximaal 25 seconden om de functies te promoten.

Regionale activatie en leadgeneratie

De regionale social commercials zijn vervolgens geactiveerd richting de doelgroep via Facebook en Instagram advertenties. Deze Video Link Ads zijn een schot in de roos: door gebruik te maken van video koop je relatief voordelig in. Door de regionale content en de specifieke doelgroepen per regio hebben we de doelgroep op het juiste moment met de juiste content aangesproken. Daarnaast is op de bezoekers van de landingspagina een retargetincampagne gevoerd. Omdat we gebruik maken van de Facebookpixel en Custom Conversions hebben we tijdens de wervingscampagne kunnen bijsturen en optimaliseren. 

Resultaten wervingscampagne

Zoals verwacht zijn de Video Link Ads een schot in de roos! De kosten per lead zijn lager dan een gemiddelde wervingscampagne voor personeel. De retargetingcampagne werkte zelfs nog beter: deze richtte zich natuurlijk niet alleen op bezoekers van de pagina vanuit de hoofdcampagne, maar ook op bezoekers vanuit andere marketingactiviteiten.

 


Meer weten over een gerichte contentcampagne? Laar het ons weten. Bel 026-2022680 of laat van je horen via ons contactformulier.


 

over de auteurAljo Hartgers

Aljo Hartgers is mede-eigenaar van Sizigy. Samen met Joris en het team werken ze aan het creëren van de mooiste content voor organisaties. Hij woont in Oosterbeek, samen met zijn vriendin Tessa en zoon Olav. Hobby's probeert hij wel, maar stiekem is hij vaak gewoon aan het werk.