Warning: include_once(/www/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /www/wp-content/advanced-cache.php on line 20 Warning: include_once(): Failed opening '/www/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:') in /www/wp-content/advanced-cache.php on line 20 case: Trainingreeks Provincie Zuid-Holland | Sizigy • concept | creatie | activatie | impact

Provincie Zuid-Holland

Trainingreeks digitale media, communicatie en sociale media

Trainingreeks op maat

Voor de afdeling communicatie van de Provincie Zuid-Holland hebben een trainingreeks ontwikkeld. De deelnemers zijn, dankzij een interactieve opzet, zelf aan de slag gegaan met diverse vraagstukken. Door het programma in drie sessies op te delen konden de deelnemers zich goed voorbereiden op de stof. Na elke sessie konden zij direct met de kennis aan de slag. Dat zorgde voor borging en reflectie voor de volgende sessie.

Doelen van het programma

Voorafgaand hebben we drie doelen gesteld waarop het programma is uitgewerkt. Deze doelen waren:

  • Bijblijven in de wereld van online communicatie en grip krijgen op de doelgroep;
  • Inzicht krijgen in mogelijkheden van sociale media, content en inzet van andere middelen (en daardoor beter kunnen briefen van externen);
  • Aantrekkelijke content te maken die werkt aan de doelstellingen.

Op basis van de wensen en doelen hebben we het inhoudelijke programma vastgesteld:

sociale media | doelgroep in kaart | webcare, data, analyse

Dag 1: sociale media

Sociale media zijn kanalen waar veel inwoners en stakeholders betrokkenheid tonen, maar de groep was niet altijd goed op de hoogte van de (on)mogelijkheden en de valkuilen. Daarom hebben we de eerste sessie ingestoken op de huidige inzet van social media, voorbeelden en tips & trucs.

Onderwerpen en huiswerk

Sociale media-update (inspiratie en bewustwording)

  • Rondvraag huidige inzet van deelnemers
  • Recente feiten en cijfers
  • Trends voor komende jaar en jaren

Inzet van sociale media (communicatie)

  • Voorbeelden van afdeling communicatie en andere organisaties
  • Hoe bereik je jouw doelgroep
  • Interactie met je doelgroep

Huiswerk na de sessie sociale media

  • Maak een overzicht van je project(en) en welke doelgroepen je nu bereikt en zou willen bereiken
  • Welke platformen gebruikt je doelgroep denk je en welke content is interessant? Maak een top 3
  • Neem je overzicht van projecten, (beoogde) doelgroepen en gewenste platformen mee naar de volgende sessie

Eva Kloor (Projectadviseur online & social media)

‘De social sessies hebben ervoor gezorgd dat we bewuster zijn van onze content, welke content ertoe doet en op welk moment. Door Empathy Mapping krijgen we onze doelgroep(en) goed voor ogen en kunnen we beter hierop inspelen, zijn waar de doelgroep is. Steeds meer wordt Empathy Mapping een begrip bij ons op de afdeling!’

Dag 2: Doelgroep

De tweede bijeenkomst zijn we dieper ingegaan op afstemmen en creëren van relevante content voor de doelgroep. Als case hebben we een evenement genomen. Dit evenement heeft verschillende doelgroepen, behoeften van de doelgroep op het evenement en natuurlijk een belangrijke doelstelling: bezoekers! Met behulp van empathy mapping hebben we de doelgroep beter leren kennen en benodigde content uitgewerkt. Deze ideeën zijn vervolgens uitgesplitst in hero, hub & hygiene content.

Onderwerpen en Huiswerk

Onderwerp 2: Doelgroep in kaart met empathy mapping

  • Een korte introductie van doelgroepverdieping met behulp van empathy mapping
  • Inspelen op de wensen van je doelgroep

Onderwerp 1: Creëren en categoriseren van content met hero, hub en hygiene-model

  • Verschillende soorten content
  • Inhoud van content
  • Doelstellingen bepalen

Huiswerk na de sessie doelgroep

  • Bepaal op basis van hub content drie of vier updates rondom je project. Hou voor je eigen gemak vast aan één thema.
  • Schrijf, op basis van bestaande communicatiemiddelen, een paar updates voor sociale media. Denk ook aan een leuke foto of wellicht een video. Dit is afhankelijk van je doelgroep.
  • Waar plaats je deze updates?

Dag 3: data en analyse

De laatste sessie stond in het teken van resultaat behalen met content, sociale media en je online plannen. Op basis van de voorgaande sessies hebben we doelstellingen bekeken en aangescherpt voor de verschillende communicatieplannen die er zijn.

Onderwerpen sessie 3

Resultaten bepalen en optimaliseren (activatie en webcare)

  • Wat zijn de verschillende doelstellingen
  • Welke resultaten wil je behalen?

Data-analyse en bijsturen

  • Google Analytics + Monitoring
  • Data dashboards gebruiken

Samenwerken? Neem contact op!

Wij werken graag samen om je verhaal te vertellen. Dat doen we op verschillende manieren. Meer weten over onze aanpak? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op. Direct bellen mag natuurlijk ook: 026-2022680.

Sizigy

Weverstraat 59
6862 DK Oosterbeek
026-2022680

Gegevens

KVK 67961592
BTW NL857244061B01