Strategie, training en content creatie

AB Oost is van oorsprong een uitzendorganisatie in de agrarische sector. Sinds een aantal jaren is AB Oost ook actief buiten de agrarische sector, zoals bij bedrijven in de bouw, grond-, weg- en waterbouw, metaalsector, groenvoorziening en transportsector. AB Oost heeft dagelijks zo’n 4.500 medewerkers aan het werk.

Naar aanleiding van onze werkzaamheden voor GAMMA en KARWEI (Van Neerbos Bouwmarkten) vroeg AB Oost Sizigy in 2016 voor de ontwikkeling van een uitgekiende strategie voor de lokale inzet van Facebook. Mede door het uitgebreide werkgebied en activiteiten in verschillende sectoren is gekozen voor een lokaal-landelijke strategie: één Facebookpagina, waarbij regionaal relevante content gemixt wordt met ‘rode-draad’content en vacatures.

AB Oost

Het bleef echter niet bij een strategie. Wij verzorgden ook reeks trainingen voor flexconsultants in de diverse regio’s. Tijdens deze training werd ingegaan op de relevantie van Facebook voor AB Oost en hoe de deelnemers zelf content kunnen ontwikkelen en (regionaal) plaatsen op de Facebookpagina van AB oost.

Content creatie voor Facebook

Al snel werd Sizigy gevraagd om ook de rode-draadcontent te ontwikkelingen. Op basis van overkoepelende thema’s werkt Sizigy aan relevante content voor de diverse doelgroepen. Mede door onze slimme aanpak creëren we relevante en op een slimme en snelle manier content:

  • Brainstormsessie met stakeholders om thema’s, onderwerpen en momenten te achterhalen;
  • Uitwerken van de thema’s en tekstschrijven;
  • Briefing voor fotografie en film schrijven;
  • Foto- en filmdagen plannen;
  • Samenvoegen content;
  • Laatste check;
  • Inplannen content voor sociale media.

Content voor specials AB Oost

Naast content voor sociale media werkt Sizigy ook aan speciale momenten voor AB Oost. Deze specials worden uitgewerkt volgens een compleet  concept: een artikel/blog, video, fotografie en sociale mediacontent.

Zo is onlangs de videoreeks Mooi Werk gelanceerd, waarbij we opdrachtgevers van AB Oost volgen. Elke aflevering wordt op de website van AB Oost geplaatst via een embed vanuit Facebook. Bij elke aflevering hoort een kort inhoudelijk artikel, dat op verschillende platformen wordt gepubliceerd. Als compleet geheel verzorgen we in deze reeks:

  • Portretvideo
  • Korte promo/quote
  • Website-artikel
  • Social content (Facebook)
  • Activatie (betaald en onbetaald) op de belangrijkste sociale kanalen

Lees de verhalen uit Mooi werk  op:

Mooi werk bij Agathos Seedtechnology

Innoveren in zaadtechnologie is waar Agathos voor staat. Eigenaar Michèl Kockelkoren legt uit hoe AB Oost bijdraagt in die zoektocht naar nieuwe methoden. ‘AB Oost is een moderne organisatie waar ze gevoel hebben voor de ontwikkeling van het agrarische product.’ Lees het hele verhaal op: http://bit.ly/aboost_agathos

Geplaatst door AB Oost op zondag 16 juli 2017

 

werken met sizigy

neem contact op