Maastricht Marketing

Contentstrategie voor Maastricht Marketing

Maastricht Marketing klopte bij Sizigy aan met een heldere vraag: ‘help ons bij het ontwikkelen van een concrete contentstrategie. Een strategie die houvast biedt en richting geeft. Gekoppeld aan concrete en heldere KPI’s.’ Met deze vraag zijn we gestart met een eerste kennissessie. Daarna hebben we een dagdeel gewerkt aan het ontwikkelen van thema’s en onderwerpen, gebaseerd op vier belangrijke momenten voor de stad Maastricht.

Marketing is voor de stad Maastricht belangrijk in het aantrekken van bezoekers. Naast grote evenementen, zoals onder andere Magisch Maastricht, TEFAF en André Rieu op het Vrijthof wil Maastricht zich bekender maken onder veel meer doelgroepen.

Dankij de kennis- en werksessie contentstrategie en doorlopende begeleiding van Sizigy heeft het team van Maastricht Marketing focus aangebracht op de belangrijkste campagnes. Rondom deze campagnes, zoals het Maastricht Midweekend, zijn diverse content thema’s ontwikkeld, waardoor het aanspreken, informeeren en enthousiasmeren van de doelgroep eenvoudiger wordt.

KPI’s, doelstellingen en dashboards

Een contentstrategie zonder KPI’s en doelstellingen is geen strategie. Door inzicht te krijgen in de belangrijkste indicatoren van succes kan het team veel beter sturen op relevante content. Daarnaast is het belangrijke informatie voor stakeholders. Sizigy heeft daarom de relevante KPI’s vastgelegd. Op basis daarvan zijn diverse dashboards ontwikkeld in Klipfolio, waardoor zowel het team alsmede de stakeholders realtime op de hoogte zijn van inspanning en  resultaten.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

26 april 2017