Van besloten club op de website naar succesvolle community op Facebook

VTech speelgoed begon in september 2013 met haar VTech Club op Facebook. In samenwerking met Zandbeek hielpen wij met de lanceringscampagne met aantrekkelijke content, een app én een advertentiecampagne. Door de uitmuntende inzet van Facebook en de advertentiemogelijkheden werd de VTech case de eerste Nederlandse case op de Success Story pagina van Facebook for Business.

VTech speelgoed

Doelstelling transitie VTech naar Facebook

De VTech Club was voor de transitie naar Facebook een besloten omgeving op de website van VTech. Een plek waar jonge ouders regelmatig van nieuwe informatie werd voorzien en de interactie met het merk werd aangegaan. Het doel van de transitie naar Facebook was om meer interactiemomenten te genereren en de primaire doelgroep beter te bereiken en échte ambassadeurs te creëren. Naast nieuwe fans voor het merk – en de Facebookpagina – waren interactiemomenten een belangrijke doelstelling.

Aanpak campagne

Dankzij uitgekiende advertentiecampagne werd 70% van de bestaande clubleden fan van de Facebookpagina en door doorlopende campagnes op de primaire doelgroepen werd het merk écht succesvol op Facebook. Samen met een goede contentstrategie, gestuurd op relevante in plaats van commercie blijft het aantal fans groeien en blijft de interactie met het merk hoog. Al snel steeg het aantal fans tot 12.000 fans binnen het eerste jaar van het bestaan van de Facebookpagina.

‘Facebook gives us the opportunity to truly connect to our customers. I love hearing customer stories and seeing their photographs. Our community really comes to life here. We couldn’t be happier.’

Danielle Rupp, Marketing Manager VTech Benelux

Resultaten campagne

Met aantrekkelijke content en Facebook Advertising werd de Facebookpagina de eerste Success Story op Facebook for Business. Adverteren op Facebook helpt VTech meer website bezoekers te genereren en top-of-mind te worden én blijven bij de doelgroep. Dankzij Facebook zag VTech een totale omzetstijging van 15 procent, waarvan zo’n 20 procent te danken is aan de Facebook-activaties. De CTR van de advertenties was 6,9%, ver boven het gemiddelde en via Facebook steeg het verkeer naar de website met meer dan 75%.

 

Download: VTech Succes Story (pdf)

werken met sizigy

neem contact op