Ambulance blog

Het zijn soms de simpelste en kortste films die de meeste impact hebben. En dat is waar het allemaal om gaat… IMPACT! Snelle overgangen, effecten en stijlen zijn een prima middel om een kijker aan je te binden. Maar meer dan een quick fix is het niet. In deze reeks blogs geef ik voorbeelden van korte video’s waar dat gevoel in zit.

lawine van videocontent

In de onmetelijke lawine van videocontent is het al knap als je de kijker langer dan 10 seconden kan vasthouden, laat staan dat je ze voldoende kunt overtuigen, activeren en mobiliseren. En dan niet alleen nu of de 10 seconden na de fix. Maar dagen, weken en maanden later nog steeds.

Kan dat dan? ja hoor. Met gevoel. Als er iets beklijft is het wel gevoel. Het was de Amerikaanse dichteres Maya Angelou die het mooi verwoorde:
People will forget what you said, peeple will forget what you did but they will never forget how you made them feel.

Blogreeks video – deel 1 over gevoel

De eerste is een uiting van boosheid en ongeloof. Al versterkt deze Amerikaanse politicus zijn gevoel wel heel erg letterlijk. In deze film zitten geen mooie filters of ingewikkelde overgangen. In één shot met een subtiele zoom die steeds meer aandacht vraagt voor de boodschap van de hoofdrolspeler. That’s it! Overigens zonder er een hijgerige film van te maken. One shot tells it all… maar dan wel graag in één keer goed!

 

 


Lees alle blogs in deze reeks:

Categorieactivatie, creatie
over de auteurJoris van Zijl

Vanaf 1999 is Joris actief in diverse marketing rollen bij KPN, SONY Playstation en Apple. Bij Apple was hij onder andere verantwoordelijk voor de marktintroductie van iPod, iPad, iPhone en diverse retail concepten. Zijn lijfspreuk die hij zoveel mogelijk ook in zijn werk probeert toe te passen luidt: ‘People forget what you said. People forget what you did. But they will never forget how you made them feel.’