Mediahuis Limburg

Contentstrategie Mediahuis Limburg

Voor Mediahuis Limburg hebben we drie contentstrategieën voor hun online platformen ontwikkeld. Mediahuis Limburg is naast uitgever van dagblad De Limburger ook eigenaar van diverse online platformen als WijLimurg, Limburgvac en UitTipsLimburg. Voor deze online platformen zijn we aan de slag gegaan. Met als resultaat dat deze succesvolle platformen binnenkort uitbreiding met relevante content voor de doelgroep. Het doel is nog meer aansluiting te vinden bij deze doelgroepen en het bereik uit te breiden.

Redactionele en branded content

Binnen de contentstrategie is voor elk platform rekening gehouden met zowel redactionele content en branded content proposities. Voor branded content zijn eigen formats, thema’s en onderwerpen uitgewerkt tot concrete proposities. Deze branded content proposities krijgen vervolgens via (nieuwe) partners van Mediahuis Limburg invulling.

Merk en doelgroep in kaart gebracht

Voor elk platform zijn diverse workshops gehouden, zoals een Betekenis Structuur Analyse en Empathy Mapping. Dit geeft inzicht in merk en de belevingswereld en (content)behoefte van de doelgroep.  Op deze manier wordt elke content vanuit het merk ontwikkeld en versterkt het de positionering

Vanuit all inzichten is een complete contentstrategie uitgewerkt. Dit doen we op een aantal vast elementen, zodat een gestandaardiseerde aanpak ontstaat voor andere en nieuwe initiatieven van Mediahuis Limburg.

  • Analyse van doelgroep en doelstellingen
  • Unieke verhaal uitwerken van het platform/merk
  • Strategie uitwerken (bereiken van de doelgroep, middelen bepalen)
  • Content ontwikkelen vanuit thema’s, onderwerpen en formats
  • Proces opzetten: rollen, middelen en budgetten
  • Meetbaar maken van de inspanningen

De strategie is vervolgens praktisch uitgewerkt. Hierbij zijn de benodigde middelen tot in detail uitgewerkt om ingezet te worden. Denk aan e-mailmarketing, inzet van sociale media en optimalisatie van het platform zelf. En natuurlijk is er rekening gehouden met het meetbaar maken van de inzet van deze middelen.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

6 februari 2019