Doelstelling en vraag van de HAN
Drempelvrees wegnemen en scholieren voorbereiden op hun bezoek aan de HAN. Door de inzet van nieuwe middelen, zoals Google Streetview willen we de doelgroep beter bereiken en voorbereiden. Met deze opdracht van de HAN was duidelijk dat 360-graden fotografie een goede oplossing zou zijn om de doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt Google Streetview HAN een unieke mogelijkheid voor alle bezoekers. Ook kun je de beelden voor veel verschillende doeleinden gebruiken.
Aanpak van deze opdracht
Samen met een gecertificeerde Google Streetview fotograaf is een plan van aanpak opgesteld. Lees hierover meer in het blog met de how-to: je gebouw in Google Streetview). Het marketingcommunicatieteam van de FEM heeft informatieborden ontwikkeld. Deze zijn in de fotografie is opgenomen om duiding te geven aan de diverse locaties binnen het gebouw. Op één dag zijn de twee gebouwen in beeld gebracht. Ze konden na verwerkingdirect gebruikt worden in diverse marketingcommunicatiemiddelen.
Resultaten van Google Streetview HAN
Na de pilot zijn andere faculteiten ook aan de slag gegaan met Google Streetview. De 360-gradenfoto’s worden gebruikt in (online) campagnes. Ook zijn ze in te zetten als embeds op websites en landingspagina’s. Daarnaast staan ze op de Google Locatie van de betreffende faculteiten. Naast algemene adresgegevens kunnen mensen die de locatie Googlen direct door het gebouw lopen.