Herkenbaarheid en continuïteit zijn belangrijk in contentmarketing

In de LBL-jaargids 2017/2018 van dit jaar verscheen een interview met onder andere  Tim Steur (Jumbo), Mireille Spapens (Erasmus MC), Daniël Spronk (Eight Media), Marco Derksen (Upstream) en Erika van Harten (WNF). Ook ik werd geïnterviewd over het onderwerp: ‘is contentmarketing zonder buikgevoel mogelijk?’. Het gehele interview kun je hieronder lezen. Je kunt natuurlijk ook …

Houvast met thema’s en onderwerpen

Rust, Ritme en Regelmaat. Deze Grootmoeders tip is nog steeds actueel. In je contentstrategie met thema’s en onderwerpen geven je veel houvast en focus. Zeker als het aankomt op het maken en uitgeven van content. In een eerder blog lees je over de doelstellingen en contenttypen. Net zo belangrijk is echter om te zorgen dat je met regelmaat nieuwe …

Doelstellingen behalen met het juiste type content

Welke content je inzet is erg afhankelijk van je doelstelling. Logisch: een vermakelijk video vertelt iets heel anders over je organisatie dan een informatief en inhoudelijk artikel over een specifieke dienst. En een korte instructiefilm of -pagina draagt juist weer aan je geloofwaardigheid. Bij Sizigy hebben we heel duidelijk gekozen om de focus te leggen op informatieve …

KPI’s en doelstellingen voor je contentstrategie

Met een contentstrategie wil je doelstellingen behalen. Vanuit de Nederlandse visie/definitie, waarbij niet geheel achter sta, zijn deze niet gekoppeld aan een marketingdoelstelling. Toch kun je contentmarketing op twee manieren benaderen: vanuit PR én met de uitgangspositie marketing (zoals lead generatie). Uit de SWOCC-publicatie Doelstellingen behalen met contentmarketing lees je vooral over PR-doelstellingen: Reputatie versterken …